Εφιστάται η προσοχή της κοινής γνώμης και ζητείται η άμεση ευαισθητοποίηση της κυβερνητικής πολιτικής σχετικά με την τεταμένη και απαράδεχτη κατάσταση με την οποία ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά για όλα τα μέλη των μειονοτήτων και ειδικότερα της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας.
Ενώ δεν διαπιστώνεται καμία ορατή πρόοδο όσον αφορά τη βελτίωση των συνθηκών για την επέκταση και την εμβάθυνση της εκπαίδευσης στη μητρική τους γλώσσα, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα και στην πραγματοποίηση των υποχρεώσεων προς την Σύμβαση για την Προστασία των Εθνικών Μειονοτήτων του Συμβουλίου της Ευρώπης, όπως αυτές ορίζονται λεπτομερώς στην Έκθεση Παρακολούθησης της Επιτροπής το 2012, χθες οι μικροί μαθητές της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας και όχι μόνο , άρχισαν τη νέα σχολική χρονιά χωρίς κανένα βιβλίο στη δική τους γλώσσα. Είναι πλήρως ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας για την πραγματοποίηση αυτού του καθήκοντος.
Ως ΚΕΑΔ και ΟΜΟΝΟΙΑ από καιρό είχαμε προειδοποιήσει για επικίνδυνα παιχνίδια που γινόνταν σε αυτόν τον ευαίσθητο τομέα, όπως ήταν ο αποκλεισμός των κειμένων για την μειονότητα από την διαδικασία του Altertext και η επανακρατικοποίηση αυτής της διαδικασίας, παραβιάζοντας το νόμο. Η επιδείνωση της κατάστασης αποδεικνύει ότι αυτά τα πειράματα εγκυμονούν κινδύνους. Η σχολική χρονιά αρχίζει όχι μόνο με ελλείψεις αλλά και με επικίνδυνες προϋποθέσεις όσον αφορά την υλοποίηση και την πρακτική εφαρμογή των βασικών δικαιωμάτων, της εκπαίδευσης στη μητρική γλώσσα.
Δεδομένου ότι η έναρξη της νέα σχολικής χρονιάς 2013-2014 συμπίπτει με την ανάληψη καθηκόντων της νέας Κυβέρνησης, κατά συνέπεια και της νέας πολιτικής ηγεσίας στο Υπουργείο Παιδείας και επιμένοντας στην δημόσια καταγγελία των γεγονότων, παροτρύνουμε το υπουργείο να παρέμβει ενεργά και χωρίς απώλεια χρόνου στην:
– Παράκαμψη μερικών επικίνδυνων στερεοτύπων και προκαταλήψεων από το παρελθόν.
– Περισσότερη πρωτοβουλία για την εκπαίδευση των μειονοτήτων και ιδίως της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας.
– Ευρεία διαβούλευση, χωρίς προκαταλήψεις, ρεαλιστικά και ευρωπαϊκά με τους εκπροσώπους της Ελληνικής Μειονότητας και ευρύτερα, για τον επανασχεδιασμό στην πραξη των συνταγματικών υποχρεώσεων και των Διεθνών πράξεων για την εκπαίδευση των μειονοτήτων στην μητρική γλώσσα.
– Καθιέρωση ενός ειδικού τμήματος σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο για την παρακολούθηση, την αντιμετώπιση των δημιουργημένων προβλημάτων και την ανάληψη των συγκεκριμένων ευθυνών.
– Αποτελεσματικές επενδύσεις σ΄ αυτόν τον τομέα, όχι μόνο στη σχολική υποδομή, αλλά και στο περιεχόμενο, για εμφανή αύξηση στην ποιότητα.
– Συμπερίληψη αυτού του τομέα στα προγράμματα προτεραιότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και συνεργασία με μη κυβερνητικές οργανώσεις στον τομέα αυτό.
Η παραμέληση αντιμετώπισης της πραγματικότητας στην παιδεία για τα μέλη της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας επιφέρει συνέπειες όσον αφορά στην εικόνα της χώρας, στην περιττή ένταση και στη ρήξη της κοινωνικής συνοχής.
Δεν θα ήταν υπερβολή, αλλά ένα σημαντικό βήμα για την κατανόηση και τον εξευρωπαϊσμό του περιεχομένου, ώστε για μια σειρά σχολικών κειμένων της ΕΕΜειονότητας να υλοποιούνταν η συμπερίληψη κειμένων που χρησιμοποιούνται στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα , σύμφωνα πάντα με τις συστάσεις των ειδικών.
Η κατάσταση επί του παρόντος είναι απαράδεκτη και απαιτεί όχι μόνο απονομή πολιτικών και διοικητικών ευθυνών αλλά κυρίως την λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση του προβλήματος και την ομαλοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας που έχει μόλις αρχίσει.
Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας, ΚΕΑΔ
Τίρανα, 17 Σεπτέμβρη 2013
0 comments
Add your comment